torsdag 26 januari 2012

SUPträning på ett fartyg...?

Ja du.. hur ska man SUP träna ombord egentligen?
Jag har faktiskt upptäckt en fantastisk träningsform! Det kallas underhållsarbete består mestadels av vaskning. Alltså, för den som inte talar sjömansspråket,  tvättning av olika saker. Främst skott (väggar) och helst riktigt höga sådana på svårtillgängliga ställen. Så att man behöver ha armarna ovanför huvudet halva tiden. För den vältränade kan man klättra upp och ner på en massa lejdare(fasta stegar)också... för mer märkbart resultat :)

Det funkar!!  HUR vet jag då detta? Jo, denna rogivande sysselsättning är precis vad jag har sysslat med ca 5h/dagen både igår och idag. Och jag kan säga att det känns, all over, men främst i axlar, rygg och nacke. Bra för paddlingsmuskler helt enkelt. Annars finns ju roddmaskin och löpband här också. Så SUP Göta Kanal 2012-formen skall inte bli lidande för att jag är på praktik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar